Pauzegymnastiek tegen vermoeidheid van het lang tafelen tijdens feestdagen

Ondanks de lockdown is Kerstmis nog steeds een feestdag die voor velen gaat over familie, ontspannen en eten. Een kans om uit te rusten van zowel werk als school. Een van de hoogtepunten voor velen zijn de vele versnaperingen op tafel en dan is het makkelijk om net iets teveel te eten.

Je kent het waarschijnlijk wel dat opgeblazen gevoel na 2, misschien wel 3 dagen van ongeremd eten.  Dan kan het juist fijn zijn om wat te bewegen.

In deze post bieden we drie oefeningen aan om vermoeidheid en het opgeblazen gevoel na de kerstmaaltijden weg te nemen.

Ga vermoeidheid na Kerstmis tegen met deze drie eenvoudige pauzeoefeningen:

  1. Sta op en vergeet niet om je rug recht te houden. Beweeg je knieën afwisselend naar de tegenoverliggende elleboog. Herhaal de oefening minstens 20 seconden of zo lang als u wilt.
  2. Sta op en vergeet niet om je rug recht te houden. Buig je hoofd zijwaarts. Kantel vervolgens jouw hoofd voorzichtig afwisselend heen en weer. Herhaal de oefening minstens 20 seconden of zo lang als je wilt.
  3. Sta op en vergeet niet om je rug recht te houden. Buig een been lichtjes. Draai een heup naar binnen en druk naar beneden.

PAUSIT GRATIS UITPROBEREN

We hopen dat de oefeningen je een betere kerstperiode zullen bezorgen. Wil je meer oefeningen van Pausit proberen? Neem contact met ons op en we bieden een gratis proefperiode aan!

Wil je het Pauze oefeningen programma uitproberen? Meld je hier nu aan

Namens Pausit wensen wij jou een prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar!