3 effectieve oefeningen die stijve nek tegengaan

Veel mensen met een zittend beroep herkennen, zeker na een volledige dag hard werken, een pijn gevoel in de nek, ook wel een stijve nek genoemd. Deze pijn geeft wellicht een vervelend gevoel, een continue stekende pijn of zelfs een flinke hoofdpijn.

Klachten door de gevolgen van de nekpijn zijn zeer frequent voorkomende redenen waarom werknemers tegenwoordig zich ziek melden. Regelmatig pauzeren tijdens de werkdag en enkele oefeningen doen is een gemakkelijke manier om van deze problemen af te komen. Met Pausit is het gemakkelijk om tijdens de werkdag pauzes te nemen. Je bepaalt zelf hoe vaak en op welke momenten je pauzes wilt nemen tijdens je werkdag. Je ontvangt een herinnering van jouw eigen personal trainer op de computer op jouw zelf gekozen moment.

3 effectieve oefeningen die stijve nek tegengaan

Voel je vrij om de pauze-oefeningen van Pausit te proberen om een ​​stijve nek tegen te gaan!

Oefening 1: Ga op een stoel zitten. Pak de stoel met één hand vast. Pak met de andere hand het hoofd vast en duw het hoofd voorzichtig naar beneden.

Oefening 2: Bij deze oefening kun je kiezen of je wilt zitten of staan. Kijk recht vooruit en buig je hoofd zijwaarts. Kantel eerst je hoofd voorzichtig naar voren en dan weer terug. Herhaal de beweging.

Oefening 3: Bij deze oefening kun je kiezen of je wilt zitten of staan. Sluit je handen achter je hoofd en duw je hoofd voorzichtig naar voren. Wacht tot de oefening is voltooid, ongeveer 20-30 seconden.

Nieuwsgierig wat Pausit voor jou of jouw organisatie kan betekenen? Wil je meer beweging en minder klachten? Je kunt nu het Pausit pauzeprogramma gratis testen. Neem vandaag nog contact op voor de proefversie en neem definitief afscheid van je stijve nek.  

Voordat je de pagina verlaat – Wil je misschien zien hoe het programma eruit ziet?

Dit kost slechts enkele seconden

Nee, bedankt.
Okay, laat maar zien.